Se az i8, se az i3 nem kap utódot

2019.09.19. 14:56

Az i8-at már eltemettük, de annak elkaszálásánál meglepőbbet jelentettek be a BMW-nél: első villanyautójuk, a 2013-ban jött i3 sem kap utódot, ha kifut az első generáció.

IMG 8813

Pont két hónapja annak, hogy egy hosszabb hírben - az insideevs.com nyomán - levezettük, miért lenne értelmetlen jelen formájában továbbvinni az i3-at. Az alumínium alvázra és a szénszálas az utaskabinra gondoltunk akkor leginkább, ami feleslegesen drágítja túl a modellt, és ami hat éve még jó húzás volt, de amit egyre kevésbé bír el egy kisautó árban a felnépesedett villanyautós mezőnyben. Szóval a kérdés eddig az volt, hogy szolidabb lesz-e a következő i3 vagy, hogy lesz-e egyáltalán. Most eldőlt, hogy nem lesz.

Pieter Nota, a BMW igazgatótanácsának ügyfélkapcsolatokért felelős vezetője árulta el a Financial Times-nak, hogy nincs tervben a kis villanyos következő generációja, azaz valamikor 2020 után utód nélkül szűnik majd meg. Nem arról van szó, hogy a BMW-nek elment a kedve a villanyautózástól, épp ellenkezőleg. Már nincs szükség egy ilyen kínálattól eltartott modellre ahhoz, hogy jelen legyenek a kategóriában. A jövőben inkább szélesebb körben használják az elektromos hajtásláncukat, ami várhatóan a legtöbb modellükbe bekerül a húszas évek elején.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.