Nagy elbocsátásra készül a BMW?
A BMW vezetőségén nagy a nyomás, hogy csökkentsék a működési költségeket, és ezzel megteremtsék a kínálat átalakításának anyagi hátterét. Készült is egy 12 milliárd eurós költségcsökkentési program, állítólag ennek a része 6000 munkahely megszüntetése csak Németországban.
A legtöbb ilyen léptékű leépítést az autógyárakban szokták végrehajtani, de a Manager Magazin értesülései szerint itt nem erről van szó. A leépítés egy igen jelentős részét 2022-ig a müncheni BMW központban hajtanák végre, azaz elsősorban adminisztratív és fejlesztői munkahelyeket szüntetnének meg.
Egyes források szerint ez lehet az oka a BMW-nél mostanság zajló vezetőcseréknek is: a fejlesztési igazgató, Klaus Frölich, illetve a személyzeti igazgató lemondása mögött is az új vezérigazgató, Oliver Zipse költségcsökkentési törekvéseit, illetve az ezzel kapcsolatos vitákat sejtik.
A BMW számára állítólag nehézséget okoz az új, elektromos és hibrid hajtású modellek kifejlesztésének költségeit fedezni: 2023-ig 25 ilyen típust ígértek, de az ígéret betartásához hiányzik néhány milliárd, fejlesztésre fordítható euró.