Lassan kihal a manuális váltó és a Porsche büszke rá

2019.09.29. 20:39

Közleményben tudatta a Porsche a világgal, hogy sportkocsijaik (718-as és a 911-es) kevesebb mint harmadát kérik csak manuális váltóval. A Porsche szerint nincs ezzel baj, hiszen - ahogy ők fogalmaznak - a duplakuplungos váltók egyszerűen túl jók, hogy figyelmen kívül hagyjuk őket.

29217501 6b677003e715587f37c4a21d1179b7f7 o
Fotó: Sütő Szabolcs / Totalcar

Persze, nem volt ez mindig így. A Porsche személyautóban először 1967-ben kínál félautomata váltót. A 911 a Sportomatic váltóval 2 másodperccel több idő alatt gyorsult 100-ra, mint manuálissal és többet is fogyasztott, így nem lett túl sikeres a vásárlók körében.

Negyven évet kellett várni, mire a trend megfordult. 2008-ban vezették be a PDK duplakuplungos váltót a 911-esekben, amely 20 kilóval könnyebb volt mint az akkoriban használt Tiptronic S automata és 60%-kal gyorsabban is pakolgatta a fokozatokat. Mára már a PDK elveri a manuális váltókat is, ráadásul kevesebbet is fogyasztanak velük az autók, ami a szigorodó környezetvédelmi normák világában szinte létkérdéssé vált a sportautók körében is.

Egyébként a manuális váltós Porschék az egész modellpalettát nézve jóval kisebb arányban vannak jelen, mint 25%, hiszen a Panamerából, a Macanból, a Cayenne-ből és a Taycanból csak automatát árulnak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.