A VW termékstratégiáért felelős vezetője, Michael Jost beszélt arról, hogy milyen szerepet szán a cégcsoport autómárkáinak a jövőben. Az persze még kérdéses, hogy működhet-e a Seat prémium-szerepben, a Skoda pedig olcsó márkaként.
Jost szerint a jövőben igyekeznek elválasztani a Skoda és a Seat jelenleg legalább részben azonos, vagy legalábbis nagyon hasonló minőséget, funkcionalitást és árat kínáló választékát. A terv az, hogy a Seat kínálatát magasabb árkategóriába emelnék, míg a Skoda kínálatát egyszerűbb, olcsóbb és funkcionálisabb modellekkel töltenék fel. Ahogy Jost fogalmazta, Skodával megpróbálják majd jobban kiszolgálni a jelenleg kissé elhanyagoltabb piacokat, amilyen például Kelet- és Közép-Európa.
Úgy néz ki, az a motívum is újra előkerül, hogy a Seatból lehetne az Alfa Romeo megfelelője a Volkswagen csoporton belül, bár ezt legfeljebb a stílusra és a piaci pozicionálásra, nem az üzleti sikerekre értik, hiszen az Alfa Romeo eredményei mostanában nem épp fényesek.
Az azért meglepő, hogy bár a Skoda az utóbbi években egyre alkalmasabbnak tűnik rá, hogy drágább modellekkel növelje a presztízsét és az eladásait, mégis ráosztották az olcsó márka szerepét. Ugyanakkor egyértelmű, hogy kell egy ilyen a VW-csoportnak, a jelenlegi helyzetnél pedig, ahol a két márka egymás tükörképe, és így egymás házon belüli vetélytársa, csak jobbat lehet elképzelni.