Letisztult miniautót mutat a Nissan
A Nissan is készült a Tokiói Autószalonra, többek közt az IMk nevű tanulmánnyal, amely első ránézésre csak egy újabb japán törpeautónak látszik, kicsit túl sima vonalakkal és túl kis felületű lámpákkal.
A kisautó hossza 3,43 méter, a szélessége 1,51 méter, a magassága pedig 1,64 méter, azaz nagyon közel áll az adókedvezményes Kei kategóriához. A formaterv jellege és részletei azonban azt jelzik, hogy ez a jármű nem a hétköznapokra készült. Elsősorban az apró LED-fényszórók, a kamera-tükrök és a kilincsek hiánya alapján sejthető, hogy tanulmányautót látunk, nem szériamodellt.
A külső egyszerű formái belül is folytatódnak, és itt válik világossá, hogy miért elégedtek meg a tervezők a kevéssé látványos formatervvel. A szövettel és fabetétekkel burkolt belső egyszerű, de barátságos hangulatú belső teret eredményez, amelyben kevés a zavaró részlet – mintha az autót teljes egészében úgy tervezték volna, hogy véletlenül se zavarjon meg senkit. Nem egyértelmű, hogy ez a legjobb hozzáállás egy show-autó esetében – márpedig az IMk az lesz Tokióban – de ha később ez alapján sorozatgyártmányt terveznek, abban sokan értékelik majd nagyra, hogy a funkciót semmi sem zavarja.
Ránézésre a belső tér alapján úgy tűnhet, hogy az IMk egyszerű automata váltós városi kisautó, pedig villamos hajtáslánca, teljes önvezető rendszere és okostelefon-integrációja révén mindent kínál, amit manapság jövőbe mutató megoldásnak gondolnak az autóiparban.