Úgy néz ki, sportos SUV-ra mindig van igény, és mivel ez a kategória hozza a legnagyobb hasznot, egyetlen gyártó sem hagyja ki a lehetőséget. A BMW most egyszerre két ilyen belsősáv-pucolót leplezett le, eltérő karosszériaformával, de csaknem teljesen azonos műszaki tartalommal.
A 4,4 literes V8-as ma már szinte szabványos kelléke minden igazán drága és gyors BMW-nek, és itt ebből is a legerősebb változatokat alkalmazzák. Az alapkivitelű X5 M és X6 M típusokba kerek 600 lóerős és 750 Nm csúcsnyomatékú változatot építenek – már ezzel is 3,9 másodperc alatt érhető el a százas tempó – de aki nagyobb számokra tart igényt, némi felárért megkaphatja a 625 lóerős Competition kiviteleket is, amelyekkel a 0-100 km/h már csak 3,8 másodperc. A végsebességet természetesen 250 km/h-ra állítják, de már ez is csak a lehúzás eszköze, és nem biztonsági intézkedés, mint amikor 1986-ban bevezették a 750-es BMW-ben, hiszen az M Driver's Package nevű csomagot megvásárolva bárki 290 km/h-ra emelheti a 2,3 tonnás, összkerék-hajtású, automata váltós gépek végsebességét.
Ekkora tömeg megállításához persze jó nagy fékek kellenek: elöl 395 mm-es tárcsákat használnak, és hátul is 380-asokat találunk, ezért a legkisebb felni is 21 colos, amivel a két típus kapható, de persze kínálják majd mindkettőt 22-esekkel is, ha valaki rázósabban szereti. Gumikból előre 295, hátra 315 mm széles kerül, a felni méretétől függően.
Egy ilyen hatalmas autóval, és a teljesítményre kihegyezett turbómotorral persze meg sem lehet közelíteni az EU-ban hamarosan kötelezővé váló 95 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási átlagot, sőt, igazából a megadott 291-296 g/km, és a hozzá tartozó 12,8-13 literes vegyes ciklusban mért átlagfogyasztás is elég optimistának hat. Ám az X5 M és az X6 M a kiváló példája annak, hogy elegendő pénzzel jelenleg bárki kivásárolhatja magát a környezetkímélés kötelezettsége alól: a kiviteltől függően 125-137 ezer euró körüli árba (úgy 42-46 millió forint) már belefér az autógyártó által fizetendő bírság is. Legalábbis erre utal, hogy Észak-Amerikában, ahol manapság még bátorítják is az autógyártókat a kevésbé környezetbarát modellek bemutatására, sokkal olcsóbb lesz, 105 és 117 ezer dollár (32-36 millió forint) közt kínálják majd a két modell négyféle változatát.
Ezek után nem váratlan, hogy az élő bemutatót is Los Angelesben tartják november végén, viszont a piaci bevezetés egyszerre indul Európában és Észak-Amerikában, 2020 áprilisában.