Nagyobb és sokkal elegánsabb lesz a Toyota Mirai
Egyelőre csak tanulmányautóként mutatta be a Toyota az új Mirait, amely a gyáriak szerint a második generációs modell csaknem kész fejlesztési prototípusa.
A változás elképesztő, hasonlót korábban csak a Honda Insight esetében láttunk. Az új Mirai minden irányban sokkal nagyobb az elődjénél: a hossza 4,935 méter, a szélessége 1,885 méter, a tengelytávja pedig 2,92 méter. Így néhány centivel a Camrynál is nagyobb minden irányban, ugyanakkor nem túl magas, így a homlokfelülete nem lehet sokkal nagyobb a jelenlegi Miraiénál.
Az ötajtós karosszéria-forma valószínűleg aerodinamikailag is kedvezőbb, mint az első generáció szedán-karosszériája, de az az érzésünk, hogy a tervezők kezét nem csak ez vezette. Bár erről nemigen beszélnek, arra tippelnénk, a japán gyártókat megihlette a Tesla Model S, amely formás és tágas csomagolásban elektromos hajtással, viszonylag magas áron is sikeres tudott lenni. Nyilván a Toyota is hasonló eredményekre törekszik üzemanyagcellás hajtásrendszerével, de az előző Mirai formaterve ebben nem segített, sőt, inkább elriasztotta a lehetséges vevőket.
Az utóbbi hónapokban egyébként feltámadni látszik az érdeklődés az üzemanyagcellás hajtás iránt. Úgy néz ki, az autógyártók ismét az elektromos járművek erős alternatíváját látják benne, mivel a hidrogén újratöltési ideje a benzinéhez hasonlóan legfeljebb néhány perc. Így olyan járművekhez, amelyekkel nagy távolságot kell megtenni viszonylag rövid idő alatt, alkalmasabb megoldásnak tűnik, mint az akkumulátoros elektromos hajtás.
Az új Mirai hajtásáról a Toyota egyelőre nem árult el adatokat, de valószínűleg erre is sor kerül szűk két hét múlva, a Tokiói Autószalonon, ahol az autó élő bemutatóját tartják majd.