A cél az, hogy a VW spanyol részlegéből prémium-márkát faragjanak, és úgy néz ki, ennek érdekében a Seat nevet is feláldozná a cégvezetés.
Arról a tervről már korábban is hallhattunk, hogy a Volkswagenen belül elkülönítenék a Skoda és a Seat márkákat, amelyek jelenleg majdnem tökéletesen ugyanazt kínálják, kicsit más stílusban. A Skoda venné át a tömegmárka szerepét a cégen belül, a jelenleginél elérhetőbb árfekvésű modellekkel, a Seatot pedig feljebb szeretnék pozicionálni.
Hogy mennyivel feljebb, azzal kapcsolatban eddig nem lehetett nagyon pontos elképzelésünk. Korábban a cégcsoportot vezető Herbert Diess úgy nyilatkozott, hogy a Seat legjobb esélye a túlélésre, ha Volkswagennél is magasabbra pozicionálják, és sikerül hangsúlyozni érzelmes, latin mivoltát. Ám a Seat márka múltja néhány piacon inkább akadály, mint előny, a spanyol részleg vezetője, Luca de Meo szerint is – erre jelenthet megoldást a Cupra márkanév alkalmazása.
A Cupra 2018-ban lett hivatalosan is önálló márkanév, korábban a leggyorsabb, legsportosabb Seat modellek típusjelzéseként használták. Egyelőre csupán egyetlen önálló típust forgalmaznak Cupra Ateca néven, de az eladások eddig bíztatóak. A brit Autocar szerint épp ezért lehetséges, hogy a Seat név és márkajelzés használatát néhány éven belül teljesen mellőzhetik, és egy teljes kínálatváltást követően a mai Seatok utódait már Cupraként kezdenék forgalmazni.
Az a lehetőség is felmerült, hogy az új márkanév egyben a nemzetközi terjeszkedés alapja is lehet: akár Észak-Amerikában is bevezethetnék, ahol a Seattal korábban nem próbálkoztak.