Elkészült az új Isuzu D-Max

2019.10.14. 10:08

Thaiföldön mutatták be a platós Isuzut, ahol a gyártás is folyik, és ahol a típus eddig is igen népszerű volt, de ennek a generációnak is nemzetközi karriert szánnak.

Az új modellt nem nehéz megkülönböztetni az elődjétől, különösen szemből: a vonásai élesebbek lettek, és teljesen új orr-részt rajzoltak rá, tisztább vonalú lámpákkal, és Audisan óriási hűtőráccsal. Az egyetlen nehezen érthető részlet a hűtőrács tetején látható krómszínű elem megduplázása, amely ugyan emlékeztet az elődmodell hűtőmaszkjára, viszont könnyen kelti azt a benyomást, hogy a kevesebb több lett volna. Nem csodálkoznánk rajta, ha azok a változatok lennének a népszerűbbek, amelyeken a króm helyett fekete elemeket használnak, így ez az esztétikai ficam is kevesebb hangsúlyt kap. A forma másutt viszont sokat egyszerűsödött, ami a javára válik, például a kerékívek sokkal kevésbé tűnnek vaskosnak, mint eddig.

A méretek nem változtak érdemben: az új D-Max is 5,2 méter felett van egy kicsivel hosszú kabinos, magasabb futóművű kivitelben, a szélessége 1,87, a magassága 1,79, a tengelytávna 3,12 méter. Ám látszik, hogy a tervezők igyekeztek követni a változásokat, amelyek a személyautók piacán az előd hét évvel ezelőtti bemutatása óta bekövetkeztek. Az új D-Max például nagy szilárdságú acél kabinvázzal készül, van benne parkolóasszisztens, esőérzékelős, nedvesített ablaktörlők, automata vészfék, nagy képernyős fedélzeti szórakoztató és navigációs rendszer, és úgy általában mindent igyekeztek beépíteni, amit manapság a személyautók is kínálnak.

Motorból kétfélével gyártják majd a D-Maxot, a kisebbik 1,9 literes, 150 lóerős, a nagyobbik pedig 3 literes és 190 lóerős négyhengeres turbódízel lesz. A legtöbb piacon csak az egyik vagy a másik motor lesz elérhető, úgy tudjuk, Magyarországra az erősebb, 4JJ3 jelzésű motorral érkezik majd a típus. Ez állítólag hatékonyabb lesz, mint a korábbi 4JJ1 jelzésű, azonos méretű dízel, egyebek közt a nagyobb nyomású befecskendezésnek, az elektronikus vezérlésű változó geometriás turbófeltöltőnek és a dugattyúk hőszigetelő bevonatának köszönhetően.

Az árakról és a helyi bemutatók ütemezéséről egyelőre keveset tudunk, de több mint valószínű, hogy Európába csak 2020-ban érkezik meg az új Isuzu D-Max.