Kiderült, mit tud az olcsóbb Porsche Taycan

2019.10.14. 17:22

Ahogy a villanyautóknál szokás, a Porsche is a kínálat legdrágább darabjaival indított. Mostanáig kellett várni, hogy bemutassanak egy visszafogottabb változatot, amely a 4S jelzést viseli.

Az elsődleges különbség a Turbo és Turbo S modellekhez képest az akkumulátor és a motorok teljesítménye. A 4S kétféle akkumulátorral lesz kapható, a kisebbik 79,2 kWh, a nagyobb pedig 93,4 kWh elektromos energia tárolására alkalmas. A csúcsteljesítmény is ettől függően változik: a kisebb akkumulátorral 530 lóerő csúcsteljesítmény áll rendelkezésre, a nagyobbikkal pedig 571 lóerő. Ugyanakkor a gyáriak szerint dinamikában nincs különbség: mindkét változat végsebessége 250 km/h, és mindkettő 4 másodperc alatt érheti el a százas tempót.

A hatótávban viszont már látszik a különbség: a kisebb akkumulátorral 407 km-t ad meg a gyártó egy töltéssel, a nagyobbikkal pedig 463-at. Ezek azonban WLTP mérés szerint értendők, a valósághoz közelebb álló EPA mérésekre még várni kell. A maximális töltési teljesítményben is van eltérés: 225 vagy 270 kW-tal tölthető a 4S két változata, azaz a legtöbb esetben a megfelelő töltő hiánya jelenti majd a szűk keresztmetszetet. Ám a gyáriak szerint egy gyorstöltés 5%-ról 80%-ra akár 22,5 perc alatt is elvégezhető, ha minden feltétel adott.

A Taycan 4S ára Németországban 105 607 euró (kb. 35 millió forint) lesz, ami bő 46 ezer euróval olcsóbb a Taycan Turbo áránál, viszont még mindig sokkal több, mint a Tesla Model S-é, amely 86 800 euróért kapható 100 kWh-s akkumulátorral és kiviteltől függően 550-600 km-es hatótávval.

A Taycan 4S már rendelhető, az első példányokat azonban csak jövő januárban szállítják le.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.