Nem ez az első alkalom, hogy ilyesmit hallani a Tesláról, de eddig csak a Model S és a Model X kapcsán derült ki olyan, hogy a hatótávot csökkentő változtatást végeztek volna az autó szoftverében. Most viszont a Model 3 akkujából tűnt el nagyjából 5 kWh a beszámolók szerint.
A dologra egy eddig kifejezetten Tesla-hívőként ismert youtube-videós, Björn Nyland hívta fel a figyelmet, és azt mondja, a tesztjei szerint érzékelhető a hatótáv csökkenése. Ugyanakkor annak is látszik a nyoma, hogy a Tesla igyekezett eltüntetni a hatótáv-csökkenést, például 149-ről 144 Wh/km-re csökkentették azt az állandót, amellyel a fedélzeti rendszer a hátra levő hatótávolságot számolja. Így a 32 km hatótáv-vesztés csak 16-nak tűnik.
A Tesla egyelőre nem nyilatkozott az ügyben, így nem igazán tudni, hogy ha változtattak az akkumulátor szabályozásának beállításain, azt milyen célból tették. A legvalószínűbb feltételezés az, hogy ahogy a Model S és Model X esetében, itt is valamiféle biztonsági megfontolásról van szó, miután az év elején előfordult néhány autótűz. A Li-ion akkumulátorok esetében nem ritka, hogy a gyártók inkább csökkentik a használható kapacitást, hogy megelőzzék a súlyosabb baleseteket. A Porsche például 93,4 kWh-s akkumulátorokkal gyártja a Taycan Turbo és Turbo S modelleket, de a rendszer biztonsági okokra hivatkozva úgy van beállítva, hogy ebből csak 84 kWh használható fel.
Az érdekes kérdés így inkább az, hogy valóban igyekszik-e titkolni a Tesla egy ilyen beavatkozás létezését. Ha kiderül, az akár veszélyesebb is lehet a márkára nézve, mint ha nyilvánosan vettek volna vissza az autók hatótávjából.