Bemutatták az első, tisztán elektromos Volvót

2019.10.17. 09:09

Külsőre nem is lenne látható különbség a benzines és hibrid változatokhoz képest, ha nem terveztek volna teli hűtőmaszkot az XC40 elektromos változatára.

A hajtás egy 78 kWh-s teljes, és 75 kWh használható kapacitású, padló alatti akkumulátorból, és két egyforma teljesítményű, 150 kW-os, vagyis 204 lóerő csúcsteljesítményű villanymotorból áll. Ezek az 1,5-ről 2,15 tonnásra hízott szabadidő-autót 4,9 másodperc alatt gyorsíthatják százra. A végsebesség 180 km/h, ahogy minden újabb Volvo modellben ennyi lesz. A gyáriak szerint az akkumulátor kapacitása 400 km-re elég a WLTP szabvány szerint mérve, és 150 kW-os gyorstöltővel az akkumulátor 40 perc alatt tölthető fel 80%-ig.

A hajtásrendszer egyébként elvesz valamennyit az XC40 térkínálatából: a csomagtér térfogata legalábbis 460-ról 413 literre csökken a Recharge változatban, cserébe Tesla módra az autó orrában is kialakítottak egy rekeszt a motor helyén, bár ez mindössze 31 literes. Emellett a hasmagasságából is veszít az elektromos Volvo - nyilván csak így tudták elhelyezni az akkumulátorokat anélkül, hogy az az utastér helykínálatát is drámaian csökkentették volna.

A hajtásrendszeren kívül további újdonság az Android alapú információs és szórakoztató rendszer, amellyel később valószínűleg más Volvo modellekben is felbukkan.

Árakat egyelőre nem mondtak, csak annyit, hogy az XC40 Recharge ára a szintén elektromos Polestar 2-éhez esik majd közel, amelybe ugyanez a hajtásrendszer kerül. A Polestar autójának induló változatáért pedig 60 ezer euró körüli összeget kérnek.

A Volvónál azt mondják, az XC40 Recharge bevezetésével együtt változtatnak az eladási módszereiken is. Valamikor a jövő év elején indul az átdolgozott céges honlap, amely elsőként az elektromos Volvókat igyekszik majd a vásárlók figyelmébe ajánlani, és hogy az igények kielégítésével se legyen probléma, megháromszorozzák az akkumulátoros modellek gyártási kapacitását is.

Az XC40 Recharge várhatóan a jövő év második felétől lesz valóban megvásárolható – addigra alighanem az olyan, ma még bizonytalan részleteket is pontosítják, mint a valódi hatótávolság, és a pontos vételár.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.