Grappler: kupéból terepjáró

2019.10.19. 14:02

A napokban a Hyundai megosztotta, hogy mivel készülnek a SEMA Show-ra, a világ egyik legnagyobb tuning-rendezvényére. A széria Velosterből átalakított Grappler valódi terepjárónak látszik, amivel bármikor letérhetünk a járt útról, sőt, ha éppen az erdő közepén érne minket az éjszaka, a benne elhelyezett kiegészítőknek köszönhetően akkor sem kell aggódnunk.

grappler

Az alapkivitelű Velosterhez képest a változás leginkább kívülről szembetűnő. Az autóra Method Racing felniket szereltek, bütykös terepgumikkal. Ehhez kiszélesítették a sárvédőíveket, és a futóművet is megemelték. A gallytörő rácsra hatalmas LED-lámpákat rögzítettek, amelyek indokoltak is, hiszen a fényszórók a gyáriak maradtak. A tetőre szerelt kosárban, a hatalmas LED-es fényhíd mögött elfér egy teljes értékű pótkerék is, vagy ha szükséges, rögzíthető ide napelem-tábla is, ami kempingezésnél tehet jó szolgálatot. Belül megvan minden, amire szükségünk lehet, bármilyen kalandról is legyen szó: sátor, átalakító a napelemhez, elsősegély csomag és egy teljesértékű szerszámkészlet, ha az út szélén ragadnánk. A kocsi belterében a Recaro versenyülések, és a teljes bukócsövezés emlékeztet minket az átalakításra.

Amitől mégsem tekinthető teljes értékű terepjárónak a Grappler, az a hajtáslánc: ehhez nem nyúltak, így maradt a Veloster N-ből ismert elsőkerék-meghajtás a kétliteres, 275 lóerős és 353 Nm csúcsnyomatékú turbómotorral. Ez a konfiguráció nem épp ideális a terepjáráshoz, ugyanakkor a Borla kipufogórendszerrel legalább a hangja nem a megszokott.

A Grapplert persze nem tervezik gyártani, sőt, valószínűleg a használati érték sem volt szempont. Inkább afféle stílusgyakorlatnak tekinthető, amellyel azt mutathatja meg a Hyundai, hogy milyen széles határok között módosíthatók az autóik egy kis fantáziával, és rengeteg, nagyrészt készen megvehető tuning-alkatrésszel.