A vállalat elnökének, Oliver Blume-nak legalábbis nem jön be a helyzet, ami a Porsche első villanyautójának érkezése óta tart az autós közbeszédben.
Évek óta vártuk, de már annyira megérkezett, hogy az első tesztúton is túlvagyunk a Taycannal. A Porsche villanyosával, amit jobb híján egyelőre a prémium és sportos villanyautó-gyártás nagypályásához, a Teslához szokás mérni. Tény, ebben az új kategóriában a kaliforniai cég nagyobb múlttal bír, mint a Porsche, de Blume egy interjúban nemrég arról beszélt, hogy ettől még nem kéne állandóan egymáshoz mérni a két vállalat autóit.
"A Porschét a Porschéhoz kell mérni. Mi egy kicsit mindig menőbbek leszünk." Hangzik el egy kiragadott, de nem szerény részlet az interjúban. A netes összehasonlítások alapja általában az alap paraméterek körül mozog. Azt szokták kikezdeni a Taycanon, hogy drágább, kisebb hatótávú és még lassabb is, mint egy Model S Performance, de ez egy nagyon amerikai megközelítés, amiben csak a nyers adatok számítanak, az árnyalatok nem. Márpedig a közutakon a Porsche sosem akart a leggyorsabb vagy a legerősebb lenni, és ennek szellemében építettek villanyautót is. Ezt tükrözi jól, hogy bár a csúcs Model S-nek hamarabb van meg a 0-100-as sprint, a Taycan viszont már prototípus korában megmutatta, hogy mit tud ehelyett kínálni.
Tesla Model S Perf vs Porsche Taycan Turbo S
— Marques Brownlee (@MKBHD) 2019. szeptember 4.
$105,990 $185,000
345mile range 280mile range
0-60 in 2.4s 0-60 in 2.6s
163mph 161mph
Autopilot pic.twitter.com/YCrWaGtlac
Blume szerint az is alaptalan, hogy a Taycan pozicionálásánál figyelembe vették volna a Teslát. Mint mondja, már négy éve nekiálltak a projektnek, akkor pedig még egész másról szólt a Tesla is, az ő autójuk pedig amúgy is teljesen más. Különben is: "Mi az a cég vagyunk, ami a 911-et gyártja." És ha már elhangzott a 911, Blume azt mondja, ő még nem látja azt, amikor a ő ikonjukból villanyos lesz. Az elnök szerint sokáig marad még belső égésű motorral, de a platformot már úgy tervezték, hogy hibrid bármikor lehet belőle.