Nincs tíz éve, hogy megszűnt a korábban sokáig csak pénzt vivő terepjárómárka, máris úgy hírlik, hogy visszatérhet, méghozzá elektromos autókkal.
A Reuters értesülései szerint a korábbi tulajdonos General Motors új, SUV-khoz és pickupokhoz használható villanyautó-platformot fejleszt, amit a vállalatcsoporton belül a Cadillac és a GMC használhat majd 2023-tól. A BT1 electric truck/SUV néven futó projektről egyelőre keveset tudni, de több forrás szerint is felmerült, hogy akár már 2021-ben bemutathatják az első modellt, ráadásul a korábban halottnak hitt Hummer márkanév alatt.
Végleges döntés egyelőre nem született, csak annyit tudni, hogy Project O-ként hivatkoznak az új elektromos pickupra. Akármi is lesz az új hummeres projekt vége, az biztos, hogy a GM 3 milliárd dollárt költött a Detroit-Hamtramck üzem fejlesztésére, ahol az új villanyautókat gyártani fogják a következő évtizedtől.
A Hummer nem túl régi márka: az AM General katonai terepjárójából, a HMMWV-ből nőtt ki az első öbölháború nyomán, amikor számos gazdag amerikai kezdett érdeklődni a típus iránt. Az első polgári autók 1992-ben jelentek meg, és kezdetben jól is ment az üzlet, ami oda vezetett, hogy a General Motors 1998-ban felvásárolta a márkát.
Az első divathullám lecsengésével persze előtérbe kerültek a méregdrága H1 hibái: rengeteget fogyaszt, szűkös benne a hely, és olyan széles, mint egy busz, így hamar elkészültek a polgáriasított változatok, a H2 és a még kisebb H3. A veszteségeket a gazdasági válság nyomán unta meg a General Motors, 2010-ben új tulajdonos híján elbocsátották a dolgozókat, leállították a termelést és bezárták a kereskedéseket is. A katonai változat története viszont folytatódott: új típust fejlesztettek, sőt, Kínában újra elérhetővé vált az ős H1-es.