A villanyosított veteránautó nem veterán többé

2019.10.21. 13:52

Az utóbbi években sok elektromos átépítés készült nagyon régi autókból. Nyilván ezzel együtt az a kérdés is felmerült, hogy az átalakított járművek a továbbiakban is megőrzik-e a veterán-státuszt, és adott esetben az ezzel járó előnyöket.

oldastonev

A kérdésre most született egyfajta válasz a FIVA részéről. A nemzetközi szövetség ugyan nem hatóság, viszont 65 országban van jelen, több mint kétmillió tagot számlál, és veterán-minősítését a legtöbb ország hatóságai is elfogadják. Nos, az ő válaszuk röviden annyi, hogy nem.

A szabályozásért felelős alelnök, Tiddo Bresters nyilatkozott a kérdésben. „Álláspontunk szerint egy jármű történelmi státuszát nem a karosszéria formája vagy stílusa határozza meg, hanem az a mód, ahogy eredetileg megtervezték és legyártották.” - mondja. Ez egyszerűbben annyit jelent, hogy a hajtáslánc cseréje az eredeti állapot olyan mértékű megváltoztatása, amelytől a FIVA szerint a veterán-státusz megszűnik.

Jelenleg világszerte divat a régi autók elektromossá alakítása, és úgy néz ki, az ilyen típusú átalakításoknak a hatóságok sem igazán állnak az útjába, ha megfelelnek az alapvető biztonsági követelményeknek. Olyan hangokat is lehetett hallani, hogy ez lehet a veteránautók átmentésének legjobb útja, hiszen elektromos hajtással károsanyag-kibocsátás nélkül volnának tovább használhatók, míg az eredeti motorjaik tervezésekor sok esetben egyáltalán nem volt szempont az emisszió, azaz ezek a légkört legerősebben mérgező járművek közé tartoznak. Ám egyelőre úgy tűnik, a FIVA ezzel az elképzeléssel nem igazán ért egyet.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.