Egyelőre csak némi előzetest közöltek a HDC-6 Neptune tanulmányról, amely a hosszú távú teherszállítás megújítására vonatkozó elképzelést testesít meg.
Az előzetes vázlatok alapján a formaterv leginkább az 1930-as évek futurisztikus formaterveit idézi, amelyek leginkább a korszak áramvonalas mozdonyain bukkantak fel. A különbség annyi, hogy a Hyundai tanulmánya közúti jármű, amely a ma kamionjait válthatná fel az autópályákon.
A közúti szállítás jövőképének legnagyobb problémáját a hajtás jelenti. Jelenleg még a dízelmotor az egyeduralkodó, de itt az elektromos hajtás csak a rövidebb útvonalakon jelent majd megoldást. A Hyundai tanulmánya üzemanyagcellás hidrogén-hajtással oldaná meg ezt a problémát, amely jelenleg még viszonylag drága, és kutak híján elég korlátozottan használható, viszont a koreai óriásnak évtizedes fejlesztési múltja van ezen a területen.
Egyelőre azt is korainak tűnik megjósolni, hogy hogyan oldják majd meg a szén-dioxid-kibocsátástól mentes áruszállítást a jövőben, de a hidrogén-hajtással több cég is kísérletezik. A Toyota például a Paccar csoporttal (Kenworth, Peterbilt, DAF) közösen fejleszt üzemanyagcellás nyergesvontatót, de a Nikola Motors is ezt a megoldást találta megfelelőnek a saját hosszú távú vontatója számára.