A Yamaha lemond az autógyártásról
A Yamaha évtizedeken át tartotta napirenden az autógyártás lehetőségét, de úgy néz ki, az aktuális vezetőség nem lát fantáziát a négykerekű járművek piacában.
Az 1980-as években az autósportban bukkant fel a Yamaha, mint motorszállító, az első sportkocsi-prototípusukat, az OX99-11-est pedig 1993-ban mutatták be. Motorfejlesztésben is több alkalommal segítették a Toyotát és a Fordot, sőt, egy alkalommal a Volvót is. Néhány éve úgy nézett ki, megpróbálkoznak a kis sorozatú autógyártással is, ám mostanra az összes ilyen fejlesztést leállították, és azt mondják, a terveikben hosszú távon sem szerepel már semmi hasonló.
Pedig a 2013-as és a 2015-ös Tokiói Autószalonon még ott voltak kiállítóként: a Gordon Murray Design kis szérianagyságra kitalált iStream gyártási rendszerét tervezték átvenni, és úgy tudjuk, a McLaren F1 tervezője maga is segített a prototípusok megtervezésében. A négy éve bemutatott Sports Ride Concept például egy jelentős részben karbonszálas műanyagból készült, ultrakönnyű sportkocsi lett volna.
Az idei Tokiói Autószalon kapcsán azonban azt jelentették be, hogy nem próbálkoznak tovább, amennyire a jelenlegi tervekből látszik, soha többet. A hivatalos indoklás szerint nem találtak módot rá, hogy olyan autót fejlesszenek ki, amely kellőképp kiemelkedik a lehetséges konkurensek közül. „A sportkocsi különösen vonzó volt számunkra, mint a műfaj rajongói számára, de ez a piac ma kivételesen nehézkesnek tűnik. Jelenleg más területeken látunk lehetőségeket.” - mondta a Yamaha szóvivője, Naoto Horie.