A jövő villanyautója ott van belül
A Nissan egyelőre nem készített új autót legújabb fejlesztései köré: egy második generációs Leaf karosszériájába építették be az új hajtásrendszert, amely ugyan erősebb is, mint amit most alkalmaznak, de a lényege az autó dinamikájának tökéletes irányítása.
A névtelen prototípust két, egyenként 160 kW-os, azaz 217 lóerős villanymotor hajtja, a rendszer összteljesítményét azonban 309 lóerőre korlátozták, így a két motor biztosan nem terheli túl a beépített akkumulátort. A lényeg itt nem is a nagyobb teljesítmény volna: a fejlesztés célja állítólag egy olyan hajtás- és futóműrendszer kialakítása, amellyel az adott tapadási viszonyok között a lehető legnagyobb kanyarsebesség érhető el biztonságosan. Ennek érdekében együtt alkalmaznak aktív bólintás- és dőléscsökkentést, valamint kerekenként szabályzott nyomaték-leadást.
A Nissan fejlesztői nem kevesebbet állítanak, mint hogy ez a magasított Leaf gyorsulásban, lassulásban és kanyarodási képességekben felveszi a versenyt a jelenleg gyártott sportkocsikkal.
Egyelőre nem tudni, hogy mikor kerülhet be szériagyártású autóba a Nissan elektromos hajtásának egy hasonló változata, de nem kizárt, hogy ebből a technológiából nem csak a japán márka, de a teljes Renault-Nissan-Mitsubishi trió komolyan profitálhat, hisz egy ideje már hallani, hogy közös, szabvány villanyautó-alapokon dolgoznak.