Otthagyja a Toyotát a friss ralivilágbajnok

2019.11.01. 12:50

Egy hete sincs, hogy megnyerte az idei rali-világbajnokságot, máris bejelentette csapatváltását Ott Tanak. A friss észt bajnok a Hyundai-hoz megy és ezzel nagy káoszt okoz a széria általában nyugis átigazolási piacán. 

kzu

A rali-világbajnokságot egy ideje három versenyző dominálja: az elmúlt hat bajnokságot megnyerő Sébastien Ogier (Citroen), a friss bajnok Tanak (Toyota) és az örök második Thierry Neuville (Hyundai). Bár ez is egy technikai sport, ezek a versenyzők az elmúlt években megmutatták, nagyjából mindegy, hogy melyik gyártó milyen autóját hajtják, ők hárman messze a mezőny fölött járnak minden úttípuson (a ralisport sokáig aszfalt- és murvamenőkre csoportosult). Ebből jött, hogy négyből három gyártó idén is esélyes volt a bajnoki címre és ezért is lesz annyira érdekes, hogy jövőre egy csapatba kerül Tanak és Neuville. 

bt

A Toyota 1994 óta szerzett újra egyéni címet idén, és a tavalyi után idén is megnyerhetik még a gyártók versenyét. Utóbbi is leginkább Tanak érdeme lenne, ezért lesz nagy érvágás a japánoknak, hogy az észt átmegy a Hyundaihoz jövőre. A koreaiaknak lesz így egy Neuville-ből és Tanakból álló szupercsapata, a harmadik autót pedig Sébasiten Loeb és Dani Sordo használják majd felváltva, ami szintén nem egy rossz felállás. Az jövőre utolsó szezonját kezdő Ogier valószínű marad a Citroennél, a Toyotánál pedig két kiadó hely is lett most, mivel a japánok csak egy versenyzőt szeretnének megtartani Kris Meeke és Jari-Matti Latvala közül.

A Toyota állítólag most erősen próbálja magához csábítani Ogiert, de ez nehéz menet, és ha sikerülne is nekik, úgy sem lesz könnyű egy klasszissal a kettő ellen. Kiadó töltelékhely pedig van még néhány. Egyelőre nem tiszta még, hogy mi lesz az olyan másodvonalas, de a gyártói cím megszerzéséhez fontos versenyzők sorsa, mint Elfyn Evans, Andreas Mikkelsen, Craig Breen vagy Hayden Paddon.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.