A Lotustól több mint tíz éve nem láttunk új szériamodellt, de a brit Autocar értesülései szerint ismét kezdenek összeállni a sportkocsimárka megújítására vonatkozó tervek. Ezek első lépése egy új, egységes platform kidolgozása lesz, és erre épülhetnek majd a következő generációs Lotus sportkocsik.
Az új Elan az elsők között lehet: ha minden igaz, ez a jelenlegi Elise-nél nagyobb, tágasabb és kényelmesebb autó lesz, bár hasonló felépítésű: középmotoros, és alumínium-karosszériás. A Porsche Boxster drágább és igényesebb vetélytársának szánják, és ebből lehet a Lotus legnépszerűbb modellje.
A cég terveiben 2029-re évi 10 ezer autó eladása szerepel, amit ma még meg sem közelítenek: tavaly 1630 Lotus sportkocsi fogyott. A növekedést az új modellpaletta biztosíthatja, amelynek része lesz ugyan egy ötajtós, sportos szabadidő-autó, de többféle sportkocsi is. Ez utóbbiakhoz, az Elise és az Evora alapjainak leváltására éppen új műszaki alapokat terveznek, amelyről egyelőre annyit lehet tudni, hogy szegecselt-ragasztott könnyűfém elemekből áll majd, és úgy tervezik, hogy különböző méretű autókat építhessenek köré. A tervezett mennyiségű gyártásra még mindig ez látszik a legjobb megoldásnak, és egyszerre válthatják le vele az Elise 1995 óta gyártott, és az Evora 2008 óta alkalmazott vázszerkezetét.
A tíz éves megújulási tervekre a Geely csoport, amely jelenleg a Lotus tulajdonosa, úgy 1,5 milliárd fontot szán, de ebben már több típus kifejlesztése és a Lotus sportkocsigyár korszerűsítése is benne van. Az Elan mellett állítólag az Elite, az Europa és az Esprit típusok feltámasztása is szóba került.
Az Elan nevet eddig két alkalommal alkalmazta a Lotus. Az 1962 és 1975 között gyártott modell a korábbi Elite tágasabb, erősebb és olcsóbban gyártható utódja volt, egyike az első, üzletileg is sikeres utcai Lotus sportkocsiknak. Másodszor 1989-ben alkalmazták az Elan nevet: az M100 elsőkerék-hajtású roadster volt – az egyetlen ilyen autó a Lotus történetében – amelyet Isuzu alkatrészek felhasználásával, a General Motors cég pénzéből fejlesztettek az alatt a néhány év alatt, amíg a Lotus a GM leányvállalata volt. Valószínű, hogy inkább az első változat miatt szednék elő a régi típusjelzést, mivel a második Elanra a Lotus egyik legnagyobb tévedéseként tartják számon.