A Ford stílusosan szeretné bevezetni a Ford Bronco legújabb változatát, ezért részt vesznek az idei Baja 1000 terepversenyen az új modellre épülő versenygéppel, pontosan 50 évvel az után, hogy Rod Hall nyert ezen a versenyen az első generációs Broncóval.
Ennek érdekében építettek egy versenyautót, amely a még ismeretlen szériamodell karosszériájának egy változata köré épül, bár nyilván számos részletében el is tér attól. Például olyan terepfutóművet építettek alá, amely elöl 35, hátul 46 centis rugóúttal rendelkezik, és persze masszív bukócső-rendszer teszi a járművet merevvé és biztonságossá.
A motorról csak annyit árultak el, hogy ikerturbós, a szemtanúk szerint a jelenleg használt két turbófeltöltős Ford V6-osok közül leginkább a 2,7 literesre emlékeztet.
A versenyautó stílusa nyilván nem különbözhet nagyon a szériamodellétől. A közel vízszintes és függőleges síklemezek és a lekerekített sarkok biztosan jellemzőek lesznek ott is, viszont azt ennyiből képtelenség megállapítani, hogy mely részleteken változtattak, és milyenek lesznek a széria Bronco arányai.
Az autót egyébként Rod Hall unokája, Shelby Hall vezeti majd az idei Baja 1000-en, a verseny rajtjáig hátra levő két hétben pedig a Baja félszigeten tesztelnek majd, hogy addig fény derüljön a versenygép hibáira, és lehetőleg ki is tudják azokat javítani. Egyértelmű, hogy egy győzelem lenne a típus karrierjének legstílusosabb indítása, de hogy erre képes-e a vadiúj versenygép, az kérdéses.