A Lithium Mustangot egyelőre egyedi példánynak szánják, viszont olyan műszaki megoldások tesztelésére szolgál, amelyek később gyártásba is mehetnek.
Az idei SEMA Show, a világ legnagyobb tuning-kiállítása ugyanolyan kétarcú, amilyen mostanság maga az autóipar is. A hagyományos autók legerősebb változatai mellett az idén már nagyon erős elektromos járművekből is bőven akad, és nem csak házi átalakítások formájában. A Lithium Mustang például a Ford és a Webasto mérnökeinek munkája, méghozzá elég szokatlan hajtásrendszerrel.
A 900 lóerős, és 1355 Nm csúcsnyomatékú villanymotort egy hatfokozatú Getrag MT82 kézi váltóra kötötték rá, annak ellenére, hogy ilyen nyomaték mellett általában elég egyetlen, fix áttétel. A hajtás része még egy Super 8.8 Torsen differenciálmű, amely a képtelen teljesítmény hatékonyabb átvitelét segíti.
Az akkucsomagot a Webasto szállítja, és egyelőre csak annyit mondtak róla, hogy 800 voltos. A magas rendszerfeszültség előnye, hogy hatékonyabb működést tesz lehetővé, és a hajtás elektromos része is könnyebb elemekből állhat. Azt állítják, hogy az EVDrive fantázianevű elektromos hajtás ebben a kiépítésben akár egy megawatt, azaz 1360 lóerő teljesítmény leadására is alkalmas.
Ezzel együtt a Litium Mustanggal állítólag nem kötelező feltépni az aszfaltot. Négyféle hajtásprogram állítható be rajta, és ezek közül az első kettő, a Valet és a Sport hétköznapi közlekedésre készült, míg a Track és a Beast üzemmód szolgálja az autó összes teljesítményének kihasználását.
Az összes gyári tuninggal felszerelt, egyedi Mustang elsősorban persze látványosságnak készült, és persze azért, hogy a Ford is megmutathassa, hogy a villanyautó-fejlesztés terén sem tétlenkednek a szakemberei. De azt mondják, a SEMA Show után tesztjárműként is segíti majd szériagyártásra alkalmas megoldások kidolgozását.