Citroën terepjáró, 1,7 literes fogyasztással
A Citroën márka első konnektoros hibrid modelljét mutatta be a C5 Aircross alapjain. Itt meglepetésre nem az összkerék-hajtást is helyettesítő Hybrid4 rendszert alkalmazták a PSA tervezői, mint korábban, hanem egy egyszerűbb rendszert, amely csak az első kerekeket hajtja.
A hajtáslánc egyik eleme a jól ismert 1,6 literes turbós négyhengeres benzinmotor, amelyből ezúttal egy 180 lóerős változatot alkalmaznak a C5 Aircross-ban. Közvetlenül ehhez kapcsolódik a 110 lóerős villanymotor, majd a nyolcsebességes automata váltó következik. A villanymotor a külső forrásból is tölthető 13,2 kWh-s és 200 V feszültségű akkumulátor-csomagból kap energiát, ami elvileg akár 50 kilométer megtételét is lehetővé teszi tisztán elektromos üzemben. Ilyenkor a végsebesség 135 km/h, és a középső visszapillantó mögött elhelyezett kék jelzőfény alapján kívülről is látható, hogy épp null-emissziós üzemmódban használják a járművet.
Az akkumulátor durván hét óra alatt tölthető fel egyszerű konnektorból, négy óra alatt Greenup Legrand aljzatból, a külön kapható 7,4 kW-os töltődobozt használva pedig akár 2 órára is csökkenhet a töltés ideje.
Hibrid üzemmódban a hajtásrendszer összteljesítménye egyébként elérheti a 225 lóerőt, viszont beállítható a rendszer energia-tartalékolásra is, amikor a benzinmotor egyszerre hajtja az autót és tölti az akkucsomagot.
A Citroën átlagos szén-dioxid-kibocsátásnak 39 g/km-t, fogyasztásnak 1,7 liter/100 km-t ad meg a WLTP ciklus szerint, ami nyilván feltöltött akkumulátorral értendő, szigorúan az első száz kilométerre, az elektromos hajtás energiaigényének elhanyagolása mellett.