Újra jön a hátsókerék-hajtású Audi R8
Az Audi két éve, R8 RWS néven már kiadott egy hátsókerék-hajtású szériát. Most azonban már a normál kínálat részeként mutatkozik be egy hasonló modell, a típuson tavaly bemutatott összes fejlesztéssel együtt, a neve pedig RWD lesz.
A hátsókerék-hajtású modell az 5,2 literes V10-es leggyengébb változatát kapja, azt az 540 lóerőset, amely tavalyig az összkerék-hajtású alapmodellben is megtalálható volt. Az egyszerűbb hajtás és a 30 lóerővel kisebb teljesítmény egyben valamivel gyengébb gyorsulást is jelent. 100 km/h-ra például 3,7 helyett 3,4 másodperc alatt ugrik az RWD, a végsebessége pedig 324 km/h helyett 320.
Érdekes, hogy az egyszerűbb hajtás nem hoz igazán nagy tömegcsökkenést: a kupé esetében 65 kilogramm, a nyitott Spydernél 55 kg a fogyás mértéke, azaz az RWD változatok üres tömege is 1595, illetve 1695 kilogramm. Az árcédulán sokkal jobban meglátszik az egyszerűbb felépítés. A hátsókerék-hajtású, gyengébb R8 alapára 22 ezer euróval kevesebb az eddigi alapkivitelnél: a kupé így 144 ezer, a Spyder pedig 157 ezer euróért lesz kapható.
Az Audi szerint az új változattal lehet majd kontrolláltan driftelni, ami egy ilyen, farnehéz autóval egyébként nem feltétlenül egyszerű feladat: sport módban a menetstabilizáló elektronika engedi megcsúszni az autó hátulját, de megakadályozza az irányítás teljes elvesztését.