Viccnek néz ki az új Morris, pedig nem az

2019.11.14. 12:40

Villanyautós üzletet indítani most, hogy már több tucatnyi hasonló vállalkozás küzd a fennmaradásért, és a nagy autógyártók is versenyben vannak, nem tűnik a legéletképesebb ötletnek, de a Morris úgy fogott hozzá a megvalósításhoz, hogy akár még a siker sem kizárt.

A legfontosabb különbség az induló villanyautós cégek zöméhez képest, hogy a Morris nem a személyautó-piacon próbálkozik, hanem a haszonjárművek között, ahol a nyers ár nem minden. A JE nevű furgonjuk ezen a téren nem is lenne versenyképes, hiszen úgy 60 ezer fontot, átszámítva több mint 23 millió forintot kérnek az 1 tonna hasznos terhelhetőségű járműért, ami még villanyautóban is kifejezetten drágának számít.

Egy haszonjármű esetében viszont fontosabb a teljes költség, és az olcsó villanyáram ezen azért javít valamit. Ezen felül még két trükköt dobtak be: leporolták a Morris nevet, amely Nagy-Britanniában még mindig ismerősen cseng a többség számára, ha 1984 óta nem is készült ezen a néven semmilyen jármű. Emellett előszedték a Morris márka egyik legjellegzetesebb autóját, az 1946 és 1961 között gyártott J-Type-ot, és ennek a formáját modernizálva hozták létre a jellegzetes stílusú JE-t.

Az azért így is elég bizonytalan, hogy a 320 km-es maximális hatótávú retró-villanyfurgon ezen az áron kelendő lesz-e, de a kedves, múltidéző forma legalább halvány esélyt ad rá, hogy a Morris átvészelje az első éveket.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.