A Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága (BV) összesen 18 darab, hét személyszállító és 11 fogvatartotti Currus Aries autóbuszt vehetett át a BM Heros Zrt. telephelyén.
A BVOP még tavasszal írt ki közbeszerzést 19 többfunkciós autóbuszra. Az első tendert likviditási gondokra hivatkozva a kiíró megsemmisítette. Majd később egy újabb közbeszerzést írtak ki, amelyet végül a HM Currus Zrt. és az Ikarus Járműtechnika Kft. közös konzorciuma, a Currus Aries típussal nyert el. A 19 autóbuszt a BVOP az alábbi leosztásban rendelte meg: egy törzsbusz kivitelűt, azaz mobil irányító központot (ez a jármű a Készenléti Rendőrséghez került) hét hagyományos, 44 ülőhelyes, személyszállítót (ezekkel a BVOP főként a saját dolgozóit szállítja majd) és 11 fogvatartottit, azaz rabszállítót szállíthatott a büntetés-végrehajtásnak a gödöllői harcjárműtechnikai Zrt.
A már több mint kilencven átadott honvédségi Arieshez hasonlóan, a Currus tervei alapján, a BVOP buszai is a járóképes Volvo B8R alvázára készültek az Ikarus székesfehérvári gyárában. A személyszállító és fogvatartotti kivitel műszaki alapjai megegyeznek. A buszok 12 055 milliméter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 3,55 méter magasak. A sorhatos, turbós, 7698 köbcentis, D8K320 típusú Volvo motor 320 lóerős, melyhez egy 12 sebességes I-Shift automata váltó csatlakozik.
A személyszállító változatú BVOP-s Aries 44+1 személyes. A fehér színű Aries csak néhány apróságban különbözik a sötétzöld (RAL 6031) katonai változattól. Belül eltérő színvilágot, kívül pedig megkülönböztető jelzéseket és dekorfóliázást kaptak a büntetés-végrehajtás buszai. A személyszállító változatnál érdekesebbek a rabszállító Ariesek. Az összesen 40 rabot és a sofőrön kívül négy kísérőt, azaz börtönőrt szállító jármű, sofőrfülkéje, közvetlenül a sofőr ülése mögött, egy fallal hermetikusan le lett választva. Itt csak a sofőr és egy fegyveres kísérő foglalhat helyett. Közvetlenül az elválasztó fal mögött, a baloldalon kapott helyett a négy magánzárka, amelyekben összesen nyolc elítéltet lehet szállítani teljesen elzárva.
A magánzárkákkal szemben, a jobb oldalon a második ajtó előtt van a négy kísérő ülőhelye, amely közül az egyik a rádiós munkahely. A második ajtó mögött, hátrafelé található a padokkal berendezett 32 személyes utastér, amely ráccsal és egy kívülről jól zárható ajtóval van elválasztva a jármű első részétől. Az összes utasülés, kétpontos biztonság övvel van felszerelve, amelyek mellett a padlón a lábbilincs rögzítéséhez szolgáló szemeket alakítottak ki. A maximálisan 19 tonna össztömegű fogvatartotti Aries kívülről is nagyban eltér a korábbi változatoktól: a járművek lőrésszerű oldalüvegeket, megkülönböztető jelzéseket és a BVOP új, a rendőrségihez nagyon hasonló, halszálkás dekorációját kapták meg.
A tender kiírás lehetőséget adott a büntetés-végrehajtásnak arra, hogy opcionálisan újabb négy fogvatartotti Ariest is megvásárolhassanak. A BVOP nemrég le is kérte az opciós négy autóbuszt, amelyeknek a legyártását már meg is kezdték Székesfehérváron. A jelenlegi és közeljövőbeli EU-s és hazai jogszabályok alapján, a BVOP már nem szerezhet be teherautó alvázra épült rabszállítókat, amelyekkel egyébként is sok gond volt, hanem kizárólag csak a mostanihoz hasonló, átalakított autóbuszokat. Ha minden igaz, akkor a 2020-as évek közepére már csak autóbuszokkal szállítja a BVOP az elítélteket.
A most átadott 18 darab Aries 14 hazai büntetés-végrehajtási intézménybe került, az ország különböző pontjaira. Így bárhol, bármikor találkozhatunk a közútjainkon a BVOP új rabszállító járműveivel.