Eddig a Q8 legerősebb változata a dízelmotoros SQ8 volt, ám ezt egyrészt nem lehet mindenütt eladni a dízel V8-as miatt, másrészt 435 lóerő ma már nem is elég a sport-terepjárók közötti számháborúban.
Úgy látszik, az Audinál is látják, hogy ma, akármilyen beteg módon is hangzik, hatszáz lóerő a belépő a prémium-sportmodellek teljesítmény-versenyébe. És meg is felelnek az elvárásnak az új RS Q8-cal, amelybe a szabvány négyliteres biturbó V8-as egy újabb változata került. Nem a legerősebb 650 lovas, az még mindig a Lamborghini Urus kiváltsága, de 600 lóerőt és 800 Nm-t azért az Audiban is tud a motor, amelyet az S8 szedánba még 571 lóerővel építenek be.
A megfelelő fogyasztási adatok előállítása érdekében persze itt is 48 voltos enyhe hibrid hajtásrendszerbe kötötték a nyolchengerest, de már ránézésre is az az ember érzése, hogy itt a fejlesztés súlypontja a 3,8 másodperces gyorsulási idő volt 100 km/h-ig, és nem a környezettudatos autóhasználat népszerűsítése. Mondjuk azt meg kell hagyni, hogy az erős terepjárók esetén rendszeresen elsütött sablon-mondat, amely szerint egy sportkocsi képességei rejtőznek a drabális testben, itt legalább megállja a helyét. A 13,7 másodperces gyorsulás 200 km/h-ra, és a némi felárért 305 km/h-ra növelhető végsebesség legalábbis erre mutat.
Az RS Q8 talán az összes luxusterepjáró közül a leginkább személyautó-jellegű: a 23 -as gyári felniken, a gigászi hátsó diffúzorral, az oldalanként egy centis szélesítésekkel, nagy beömlős első lökhárítóval és a nem is olyan visszafogott gyári ültetéssel inkább néz ki egy elszabott, megalomán Golf GTI riválisnak, mint bármi egyébnek.
Az ára persze egyáltalán nem olyan, mint egy erős Golfé: Németországban a legegyszerűbb kiviteléért is 127 ezer eurót – átszámítva bő 42 millió forintot – kérnek majd. Ez persze rengeteg pénz, viszont az RS Q8 ár-teljesítmény aránya nem rossz az őrülten erős sport-terepjárók között. A Porsche Cayenne csúcsváltozatánál és az Aston Martin DBX-nél például olcsóbb, pedig mindkettőnél 50 lóerővel többet kínál.