Kényelmes óriás az új Volkswagen

2019.11.23. 07:15

Bizonyos értelemben ez a legtöbb, amit a Volkswagen eddig személyautóban kínált. A Viloran, amely egyelőre kínai specialitásnak ígérkezik, 5,3 méteres, és 3,18 méteres tengelytávú, azaz nagyobb mint az Atlas terepjáró, az amerikai Passat, vagy akár a Phideon luxusszedán. Ám nem ez a legnagyobb eltérés a VW-ek többségéhez képest, hanem az, hogy az autót úgy tervezték, hogy hátul legyen a legjobb utazni benne.

Erre utal legalábbis a középső üléssor kialakítása, amely két nagy, integrált lábtámaszos, motorosan állítható karosszékből áll. Láttunk már hasonlót, a Lexus LM luxus-egyterűben, bár a Viloran összességében azért kevésbé önző jószág: itt van egy harmadik, háromszemélyes pad hátul, így hét személyt is szállíthat a Viloran, ha úgy hozza a szükség.

A nagy méretein túl nagyrészt szabvány Volkswagen megoldásokból áll össze a típus. Az MQB platform alkatrészeire épül, a motorja pedig az EA888 sorozatból származó kétliteres turbós benzinmotor, 220 lóerővel és 350 Nm csúcsnyomatékkal.

A típus formája egyébként meglehetősen szokványos egyterű-forma a VW jól ismert arculati elemeivel, talán a megszokottnál nagyobb felületű króm hűtőrács az egyetlen részlet, amely eltér a sablontól.

Valószínű, hogy ez a típus csak Kínában lesz elérhető, esetleg néhány környékbeli ország jöhet még szóba. Európában viszont aligha fogunk vele találkozni: itt mára szinte teljesen megszűnt az érdeklődés az egyterű modellek iránt, így lassan az is kérdéses, hogy a Sportsvan, a Touran és a Sharan közül érdemes-e a Volkswagennek akár egyet is megtartania.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.