Elkezdett helyet csinálni új villanyautóinak a BMW
A BMW némi megtorpanás után folytatja villanyautó-programját: a tervek szerint a következő i modell, amelyet egyelőre iNEXT néven emlegetnek, 2021-től lesz kapható, de már most elkezdik a felkészülést a gyártásra, amely a cég legnagyobb európai gyárában, Dingolfingban készül majd.
Úgy tűnik, a cél az, hogy az elektromos modellt is beillesszék a jelenleg is napi 1500 autót előállító gyáróriás már meglevő gyártási rendszerébe. Ez a BMW szakemberei szerint eleve elég rugalmas ahhoz, hogy akár egyedi igényeket is kiszolgáljon, de a villanyautó-gyártásnál egyebek közt változik a hagyományos autók esetében lényegében azonos műveleti sorrend. Itt például elhagyhatók a hajtás beszerelésének egyes mozzanatai, ugyanakkor a gyártás más fázisai, például a kábelek beépítése komplikáltabb eljárássá válik.
Állítólag azért választották a gyártásra épp Dingolfingot – miközben a szintén elektromos i3 a BMW egy másik gyárában készül – mert itt a 7-es sorozat kapcsán már felkészültek a vegyes építésű karosszéria előállítására. Az új BMW ugyanis alumínium, acél és karbonszálas műanyag alkatrészeket is tartalmaz, és ennek a kombinációnak a megfelelő kezeléséhez speciális megoldások kellenek – ezért működik itt az iparágban használt leghosszabb festékszárító berendezés.
A gyár átalakítására a BMW most összesen 400 millió eurót költ az iNEXT gyártásának beindítása kapcsán, de azt mondják, ezzel az összeggel más, később érkező elektromos BMW-k gyártására is alkalmassá teszik a gyáróriást, amely tavaly 330 ezer autót állított elő.