Már jövőre lehet hibridje a Daciának

2019.12.02. 06:55

Egy ideje már nem kérdés, hogy belátható távolságra van a Dacia első hibridjétől, de francia lapok most arról írnak, már jövőre itt lehet a márka első részben villanyosa. Csak egész kis részben: egy lágy hibrid Sanderóval kezdhetik a hibridezést.

1

Olivier Murguet, a Renault kereskedelmi igazgatója már hónapokkal ezelőtt is arról beszélt, hogy mozgolódás van a Daciánál hibridügyben. Pár éve még nem gondolta senki, hogy az alsó kategóriába ennyire hamar odaér a hibrid, de időközben nem csak a technológia lett olcsóbb, a kényszer is nőtt. 2021-től az eddiginél sokkal szigorúbbra veszi az EU az autók CO2-kibocsátását. A Daciának most 120,8 gramm/kilométeres flottaátlaga van, ami ha így marad azután, hogy életbe lép az új szabályozás, várhatóan 2,5 milliárd eurójába kerül majd a márkának évente. Ezt a büntetést enyhítenék ők is fogyasztáscsökkentéssel. 

Bár korábban Dustert tippelt mindenki első hibridnek, úgy néz ki, a Sanderóval száll majd be a hibridezésbe a Dacia. Jövőre esedékes a kompakt generációváltása, az új generáció pedig a Renault-Nissan szövetségtől kap platformot. A CMF-B-re építik majd, ezen áll az új Juke, az új Clio és az új Captur is. Ebbe az alapba pakolják majd be a hibridrendszert, igaz, egyelőre nem "igazit". Csak egy lágy hibrid rendszer lesz benne a hírek szerint, valószínű egy 12 voltos, amilyet most leginkább a Suzuki használ és amivel úgy fél litereket lehet spórolni a fogyasztáson. Kezdetnek nem rossz, de várhatóan gyorsan komolyabb hibridekre váltanak majd a románoknál is, hogy minél hamarabb levigyék 100 gramm/kilométer alá az átlagos CO2-kibocsátásukat. 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.