Közel már az első hibrid Dacia

2019.08.17. 13:01

Se a típust, se a bemutató idejét nem tudni még, de vállalati oldalról is arról beszélnek, hogy nagyon kell egy hibrid a francia/román márkának. Hamarosan már nem csak ciki, de drága is lesz a Daciának, ha kimarad a hibridezésből.

IMG 2840

2021-től az eddiginél sokkal szigorúbbra veszi az EU az autók CO2-kibocsátását. Ha csak a gyártók nem kapják össze magukat nagyon etéren, két év múlva úgy repkednek majd itt a milliárd eurós bírságok, hogy arra komplett éves profitok mennek el. A Dacia helyzete se nem jó, se nem tragikus: tavalyi flottaértékével a tizenkettedik legszennyezőbb autógyártó az EU-ban. 120,8 gramm/kilométeres flottaátlaguk van, ami ha így marad azután, hogy teljes egészében életbe lép az új szabályozás, várhatóan 2,5 milliárd eurójába kerül majd a márkának évente.

CO2-flottaértékek a 2018-as eladások szerint
CO2-flottaértékek a 2018-as eladások szerint

A Bloomberg írt nemrég arról az értesülésről, hogy az átlag kibocsátását valamelyest enyhítendő, a korábbi ígéretekkel szemben a Dacia hamarosan tényleg elkezdi hibridesíteni a kínálatát. Óvatosan ugyan, de Olivier Murguet, a Renault kereskedelmi igazgatója megerősítette a gazdasági lapnak, hogy mozgolódás van ezügyben, de nem beszélt konkrétumokról. A legvalószínűbb, hogy a Dusternél kezdik majd a hibridesítést: sok fogy belőle és méretei miatt ráfér a villanyos segítség. A Nissan-Renault rokonság miatt egy ideje már szó van amúgy full elektromos Daciáról is, így a Bloomberg infói után csak az a kérdés, melyik kibocsátás-mentő alternatív hajtás jön előbb a románoktól. 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.