Olcsó kis villanyautót gyártanának az oroszok

2019.12.09. 14:53

Meglepő helyről, a Lada otthonából, Togliattiból próbálná ki magát az apró villanyosok piacán egy orosz újdonság. Ez lenne itt a Zetta, egy mopedautónál talán egy szinttel komolyabb elektromosautó 200 kilométeres hatótávval. 

A kőolaj és földgáz exportra épülő orosz gazdaság finoman szólva sem érdekelt a villanyautózás terjedésében. Az országban észrevehetetlen mennyiségben fogynak a villanyosok, miközben a járműgyártásuk arra is csak elvétve képes, hogy Európában is árulható normák szerinti motorokkal gyártson benzines autókat. A Bo Andersson ladás éveiről készült The Russian Job dokufilm után a mai Togliattiról sincsenek nagy illúzióink, ez a Zettaként (Zero Emission Terra Transport Asset) bemutatott újdonság pedig ott készül majd jövő évtől. 

zetta-electric-car-03

A 3x1,4x1,6 méteres apróságot kerekenként egy agymotor hajtja, azaz összesen négy, darabonként 46 lóerővel, amiből az össz rendszerteljesítmény 97 lóerő. A kerekek tömege a villanymotorral együtt darabonként 17 kilogramm, állítólag emiatt a holt egyszerű és könnyen (a kerekekkel együtt) cserélhető hajtáselemek miatt is lesz annyira olcsó a Zetta, hiába lesz benne egy 10 kWh-s akkumulátorcsomag. Utóbbit a szomszédos Kínából veszik majd, ahol már van bőven tapasztalat az ilyen relatív olcsó, nagyban gyártható villanyosokról.  

A Zetta 200 kilométeres hatótávot tud a 10 kWh-s akkumulátoráról, végsebessége 120 km/h-ra van korlátozva. Az ára pedig: 6300 eurósra ígérik, azaz körülbelül kétmillió forint lesz. A gyártást már jövőre elkezdenék, évi 15 ezer eladással számolnak, aminek a kétharmada menne exportra a tulajdonosok tervei szerint. 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.