Bő nyolcvan éves technikát vált le a Morgan

2019.12.16. 18:23

A végtelenül egyszerű acél létraváz helyét veszi át a könnyű alumínium struktúra, melyet 2020-ban kezdenek használni. A Morgan számára ez hatalmas lépés, hiszen az 1936-os cégalapítás óta ugyanazon elvek alapján építették minden sportkocsijukat.

A Morgan évtizedeken át lehetetlen konzervativizmusáról volt híres: sokáig nem változtattak semmit a gyártás menetén, ami kézi munkát, és sok éves várólistákat jelentett. Ugyanígy sokáig ragaszkodtak a favázas karosszériához, és az autóik alapját jelentő egyszerű acél alvázas felépítéshez, csak a motorokat cserélték mindig az aktuális környezetvédelmi normának megfelelően. Akadtak persze kivételek: az Aero 8 és az újabb Plus 8-asok újabb változatai már korábban is alumínium struktúrára épültek. Most azonban egy új vázszerkezetet terveztek, és erre kerül át a teljes gyártás.

A CX-Generation nevű szerkezet üresen 97 kilogrammot nyom, és sokkal merevebb is, mint a korábbi megoldás. Először a Plus Six nevű modellben lesz elérhető 2020-tól, amelybe a BMW soros hathengeres turbómotorját építik, szokatlan módon kézi váltóval. Az acélvázas sportkocsik gyártása persze nem szűnik meg azonnal: az átmenet éveket vesz majd igénybe, és amúgy sem látszik majd belőle sok, mivel a bevált karosszériaforma ezúttal sem változik érdemben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.