Hatékonyabb hibrid rendszer jön a Suzukikba
A Suzuki eddig is kínált hibrid modelleket, de azokba még 12 voltos elektromos alrendszert építettek. Ám most megteszik a következő lépést: az 1,4 literes Boosterjet turbómotorhoz már 48 voltos hibrid rendszert kínálnak majd.
A K14D nevű hajtásrendszer mindenütt felváltja a négyhengeres turbómotor jelenleg ismert változatát. Az enyhe hibrid rendszer többlet-tömege állítólag alig 15 kilogramm, viszont akár 20% csökkenést hozhat a motor szén-dioxid-kibocsátásában, és alacsony fordulatszámon még kedvezőbb nyomatékleadást ígér. A villanymotor emellett elsősorban kis sebességnél lép a benzinmotor helyébe: megfelelő akkumulátor-töltöttség esetén 15 km/h-ig veszi át a hajtás feladatát.
A pontosabb adatokkal egyelőre adós a Suzuki, de azt ígérik, hogy a részleteket 2020 márciusáig közlik. Akkortájt valószínűleg az 1,4 literes turbómotort használó modellek – a Swift Sport, az S-Cross és a Vitara – is megkapják az enyhe hibrid hajtást.