A Toyota ölébe hullhat az európai kisautó-piac

2019.12.17. 11:54

Úgy néz ki, a jövő évtől alig lesz, aki 4 méter alatti személyautót kínál Európában. A legtöbb gyártó már bejelentette, hogy elhagyja a legkisebb modellek piacát, de úgy néz ki, azért akad egy fontos kivétel.

IMG 6813

A Volkswagen csoport, a PSA, és a Fiat is jelezte már, hogy hamarosan megszünteti legkisebb modelljeinek gyártását. Ezek ugyanis jelenlegi formájukban több szén-dioxidot bocsátanak ki 95 g/km-nél, azaz rontanák a flottaátlagot a 2020-tól életbe lépő kibocsátási határértékhez képest. Ahhoz viszont nem keletkezik rajtuk elegendő haszon, hogy a fogyasztásukat csökkentő megoldások beépítése kifizetődjön, vagy akár a többlet-bírságot fedezze, amit a megtartásuk miatt fizetni kellene.

Igaz ez a Toyota esetében is, azzal az eltéréssel, hogy míg a legtöbb autógyártó ma még messze nem teljesíti a 95 g/km-es átlagot, így jelentős bírságokra számíthat az EU-ban, addig a japán márka népszerű hibrid típusai miatt már most is befér a határérték alá. Így bírságfizetés nélkül megtarthat néhány olyan típust, amelyek rontják az átlagát.

Ilyen lesz az Aygo is: a cég európai alelnöke, Matt Harrison szerint a kisautó szerepel a legjobban minden modelljük közül a fiatalabb vásárlók körében, így egyfajta belépőpont a márka számára. Ráadásul a konkurencia eltűnésével még többet adhatnak el belőle az utóbbi évekre jellemző 85-90 ezer példánynál.

Az Aygo megtartása már csak azért is logikus döntés, mert az üzem, ahol eddig a Toyota mellett a Peugeot és a Citroën miniautói is készültek, a japán félé marad, és mivel kifejezetten kisautó-gyártásra építették, az átállítása egy másik típusra nyilván nem lenne egyszerű feladat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.