Új értékelési rendszer jön az EuroNCAP-nál, és úgy néz ki, sok gyártó szerette volna még ennek bevezetése előtt leteszteltetni a típusait – alighanem ennek köszönhető, hogy december folyamán már a második nagy tesztcsokor eredményeit hozzák nyilvánosságra.
Ezúttal nyolc típust teszteltek, illetve tízet, ha külön számoljuk a műszakilag azonos VW Up, Seat Mii és Skoda Citigo típusokat. Ezek közül öt csillagot kapott hat típus: az Audi Q8, a Ford Puma, az MG ZS EV és HS, a második generációs Nissan Juke és a Volkswagen Golf. A tisztán elektromos, kínai Aiways U5, illetve a hamarosan már csak elektromos autóként kapható Seat-Skoda-Volkswagen miniautó-trió viszont csupán három csillagos lett, és ez utóbbi esetben úgy néz ki, hogy már megint az automata fékrendszer hiányát torolták meg könyörtelenül.
Az MG márka számára mindenképp jó hír, hogy két szabadidő-autójuk is ötcsillagos lett: ez a kínai kézben levő cég történetében még nem fordult elő egyszer sem. Ugyanakkor a másik kínai versenyző, az Aiways elég gyengén szerepelt, bár a legtöbb tesztben a terhelési értékek nagyon jók: a megjegyzésekből azonban kiderült, hogy az oldallégzsák nem nyílt ki, ennek köszönhető a 73% a felnőttek védelmére, illetve a magas fejterhelés-értékek oldalütközéskor.
A másik három csillagos modell, a Mii/Citigo/Up! trió esetében a 2011-es öt csillagos eredmény romlott három csillagra. Ez csak részben tudható be a nem túl acélos törésteszt-eredményeknek – önmagukban talán kiadtak volna négy csillagot – részben az automata vészfék hiányának köszönhetők, amelyet az EuroNCAP jelenlegi pontozási rendszere duplán vesz figyelembe.