Ahogy sejthető volt – eddig is minden fél nagyon lelkesen nyilatkozott az ötletről – új giga-autógyártó jön létre a Peugeot SA és a Fiat Chrysler Automobiles összeolvadásából.
Az új cég egyenlő arányban lesz a korábbi PSA és FCA részvényesek tulajdona, a cégvezetésben viszont némi francia túlsúlyt hoz a megállapodásnak az a része, hogy a 11 tagú igazgatótanácsba a két oldal által delegált 5-5 szavazat mellett egy illeti a vezérigazgatót, aki a jelenlegi Peugeot-vezér, Carlos Tavares lesz.
A tényleges összeolvadás előtt persze elég sokféle engedélyt és hozzájárulást kell megszerezni: az összes részvényesnek bele kell egyeznie az üzletbe, és a fontosabb piacok trösztellenes hatóságainak is rá kell bólintania a fúzióra, hogy az létrejöhessen.
Már korábban látszott egy lehetséges buktató: az FCA legfontosabb része, az egykori Chrysler amerikai belügy, míg a PSA egyik fő részvényese a kínai állami tulajdonú Dongfeng. Ennek megfelelően Trump elnök már jelezte, hogy alaposabban megvizsgálná az ügyletet. Ezt úgy igyekeznek elhárítani, hogy a PSA visszavásárol 30,7 millió részvényt a Dongfengtől, 679 millió euró értékben, még az egyesülés lezárását megelőzően, így a kínai cégnek kisebb lesz a részesedése a vállalatban, mint akár a Peugeot családnak, akár a francia államnak. Ettől remélik, hogy Trump és csapata nem kezeli Detroit elleni kínai támadásként a fúziót.
Ennek megfelelően a két cég vezetői szerint az egyesülés formális része is 12-15 hónapba telik majd, és a két vállalat egymást átfedő tevékenységeinek összevonása, a valódi cégegyesítés csak ez után indulhat meg. A hosszas szervezőmunka eredménye a számítások szerint évi 3,7 milliárd euró megtakarítás lesz. Ennek mintegy 40%-a származik majd a fejlesztések észszerűsítéséből és a platform-megosztásból, nagyjából ugyanennyi a közös alkatrész- és alapanyag-beszerzésekből, és 20% az adminisztratív költségek lefaragásából.
Természetesen nagyon sok még az elvarratlan szál, amit a mostani megállapodás jelez, az a legnagyobb részvényesek szilárd szándéka, hogy a két gyártó egyesítésével javítsanak a versenyképességen, és hozzanak létre valóban globális autógyártót. Értéke és gyártási mutatói alapján az új cég a VW csoport, a Toyota és a Renault-Nissan-Mitsubishi után a negyedik legnagyobb: az összértékét 46 milliárd dollárra becsülik, és 8,7 millió autóval járulhat hozzá a világ termeléséhez.