Üzemanyagcellás terepjárókon dolgozik a BMW
A BMW és a Toyota együttműködése nem merül ki a közös sportkocsigyártásban: úgy néz ki, a németek átveszik a japán gyártó üzemanyagcellás fejlesztésit is.
Klaus Frölich, a BMW fejlesztési vezetője említette meg ezt a fejlesztési irányt. A szakember szerint ma ugyan még nagyon drága az üzemanyagcellás hajtáslánc – egy tisztán elektromos autóhoz képest tízszeres árkülönbségről beszélt – de azt mondja, a jelenleg folyó fejlesztésekkel már 2025-re elképzelhető, hogy kiegyenlítődik az árszintjük. Ennek következtében elképzelhetőnek tartja, hogy akár évi több százezer ilyen hajtásrendszerű autót adjanak el.
Bár az elektromos hajtás személyautóknál egyszerűbb megoldásnak tűnik, Froelich azt mondja, hogy a nagyobb járműveknél az üzemanyagcellás hajtásnak is lesz létjogosultsága, elsősorban a sokkal rövidebb töltési idő és a kisebb tömeg miatt.