Az előző Yaris generáció utcai sportváltozata, a GRMN kompresszoros motorjával és elsőkerék-hajtásával eléggé eltért a versenypályákról ismert névrokonától. Ám úgy néz ki, ez a különbség hamarosan eltűnik.
A modellfrissítéssel érkező új GR Yaris műszaki megoldásaiban is azt hozza, amit a WRC-ből már ismerünk. 1,6 literes, háromhengeres turbómotor hajtja, amely 261 lóerő és 360 Nm csúcsnyomaték leadására képes, és már nem csak a két első, de mind a négy keréken keresztül. Az összkerék-hajtás ellenére az új sport-Yaris csak 1,28 tonnát nyom, és 5,5 másodperc alatt érhető el vele a százas tempó. A végsebessége 230 km/h, amit állítólag elektronikus korlátozással állítottak be.
Az összkerék-hajtást háromféle üzemmódban lehet majd használni: a Normal üzemmódban a nyomaték 60%-a az első kerekekre jut, ami biztonságos, enyhén orrtolós viselkedést eredményez. A Sport mód ezzel szemben a nyomaték 70%-át hátra küldi, míg Track, azaz pálya módban egyenlően oszlik el a teljesítmény a két tengely között.
Érdekes részlet, hogy bár a sportmodell alapvetően az új Yaris TNGA-B platformjára épül, a hátsó futóművét a Corollából ismert TNGA-C alkatrész-készletből emelték át.
A Toyota a GR Yarist egyelőre csak Japánban mutatta be, és ott is készítik majd, egy teljesen új, csak GR modellek gyártására szánt gyártósoron, amelyet úgy alakítottak ki, hogy kis mennyiségben állíthasson elő egyszerre akár többféle modellt, viszonylag gazdaságosan. Azt egyelőre nem tudni, hogy a Yaris GR Európában is felbukkanhat-e.