Mégsem mehet gyártásba az elektromos Aston Martin?
Az Aston Martin sokkal kisebb vállalkozás, mint a hírneve és a fejlesztései alapján sejteni lehetne, és 2019 anyagi szempontból nem sikerült épp a legfényesebben. Ennek eshet áldozatul az elektromos négyajtós gyártása: most minden erőforrást a DBX bevezetésére használnak fel.
Hivatalosan egyelőre nem erősítették meg, de az Autocar belső forrásokra hivatkozva azt írja, hogy a Rapide E, amelyből a tervek szerint 155 példányt készítettek volna, egyelőre biztosan nem kerül gyártásba. Az ok prózai: a részvényárfolyam kivételesen alacsony szinten áll, és ez nem is nagyon fog megváltozni, amíg a DBX szabadidő-autó gyártását meg nem kezdik, ami az év második felére várható. Ennek megfelelően most erre koncentrál a cég, és az elektromos Rapide gyártására vonatkozó terveket egyelőre félretették.
A Rapide E tanulmányautóként még 2015-ben mutatkozott be, 2017-ben jelentették be, hogy szériagyártásba kerül, a fejlesztése pedig tavaly nyáron fejeződött be. A típus érdekessége egyebek közt az, hogy 65 kWh-s akkumulátor-csomagját előre, a V12-es motor helyére építenék be, így az eredeti súlyelosztása nem változik sokat a benzines változathoz képest.
Egyelőre nem tudni, hogy a Rapide E gyártására vonatkozó terveket ideiglenesen tették-e félre, vagy végleg, de valószínűleg azon is múlik, hogy mi lesz a típus sorsa, hogy a DBX olyan sikeres lesz-e, ahogy remélik.