Megtorpant a dízel-eladások csökkenése
Egyelőre úgy tűnik, a dízelmotoros személyautók 2015 óta tartó térvesztése Európában jelentősen lelassult. Az elmúlt hat hónapban alig változott a kereslet irántuk, legalább részben azért, mert a nagyobb járműveknél egyelőre nincs igazán erős alternatívájuk.
Az autóvásárlók egy jelentős része nagyon gyorsan elpártolt a dízelmotoros modellektől: 2015-ben még az Európában eladott személyautók 53%-a volt dízelmotoros, míg 2018-ra ez a szám 33%-ra csökkent. Ám úgy tűnik, a zuhanás az idei év második felében megállt, valahol 30% környékén. Ebben az elemzők szerint közrejátszott, hogy a nagyobb modellek, különösen a nehezebb – és most igen divatos – szabadidő-autók esetében nemigen akad erős alternatíva. Ebben a mezőnyben kevés még a hibrid, a benzinesek fogyasztása pedig sokkal magasabb lehet.
A dízelmotorok jövője persze így sem valami ígéretes: bár egyes gyártók szerint akár még 20 évig piacképes lesz ez a hajtási megoldás, az elemzések szerint nem várható már érdemi növekedés ezen a téren, még annak ellenére sem, hogy a szén-dioxid-kibocsátási korlátozások szigorítása Európában most bizonyos kategóriákban egyértelműen a dízelmotoros modelleknek kedvez.
Érdekes módon úgy néz ki, a dízelellenes hangulat kialakulásáért felelős VW csoport maradt a dízel-piac legerősebb szereplője, legalábbis erre utal, hogy a tavalyi öt legkelendőbb dízelmotoros típus közül négy az övék. A dízel-toplistán jelenleg a VW Golf vezet, a VW Tiguan, a Skoda Octavia, a Peugeot 3008-as és a VW Passat mögött.