A Mahle így mentené meg a benzinmotort
Bár a belsőégésű motorról sokan állítják, hogy halott, egyelőre minden más megoldás túl drága, hogy leváltsa. Talán ezért is foglalkozik néhány cég a továbbfejlesztésükkel: még évtizedekig profitálhatunk abból, ha a benzinmotorok jobbak lesznek.
A Mahle most egy régebbi ötletet vett elő: olyan motort dolgoztak ki, amelyben a gyújtógyertya egy kis kamrában egész kevés üzemanyagot gyújt meg, amely aztán egyfajta fáklyaként kiáramlik az égéstérbe, az eddiginél gyorsabb, de mégsem robbanásszerű égést előidézve. Hasonló elven működő motorokat az 1970-es években már kínált a Honda, a Civicekben CVCC néven, de a Mahle megoldása állítólag jóval egyszerűbb és hatásosabb.
Az MJI elnevezésű megoldásból kétféle változatot is kidolgoztak. Az egyszerűbb, passzív rendszernél csak a gyújtógyertya kerül a kis kamrába, és csak a szívócsőbe fecskendezik a benzint, amely már keverék formájában kerül az égéstérbe, és a sűrítési ütem során jut belőle a gyújtókamrába is. Az aktív változatnál külön befecskendező fúvóka kerül a gyújtókamrába, de az üzemanyag nagyobb része itt is szívócső-befecskendezéssel kerül a motorba.
A Mahle szerint a megoldásuk előnye, hogy magasabb sűrítési arány használatát teszi lehetővé a kopogásos égés kialakulásának veszélye nélkül. Emellett akár 99%-kal csökkenhet a nitrogén-oxid kibocsátás bizonyos működési tartományokban, és alacsonyabb koromképződést értek el, mint a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok működése közben.
Állítólag több autógyártóval is folytatnak tárgyalásokat, de a Mahle emellett kész, komplett hibrid hajtásláncot is tervezett az MJI rendszer passzív változatával. Az MHP nevű rendszerben két- vagy háromhengeres turbós benzinmotor dolgozik együtt egy-, két- vagy négysebességes váltóval és egy villanymotorral, és elvileg alkalmas rá, hogy bármilyen méretű személyautó hajtását megoldják vele.