Az Ionity meglepő mértékű áremelést jelentett be január 31-étől: az eddigi, alkalmankénti 8 eurós tarifa helyett a továbbiakban kWh-nként számláznak, méghozzá olyan összeget, amihez képest egy benzines átlagautó tankolása is olcsónak hat.
Az eddig is nyilvánvaló volt, hogy a 8 eurós tarifa töltésenként csupán átmeneti megoldás lehet, de arra az árazásra, amit az Ionity bejelentett, senki nem számított. Alkalmi felhasználóknak 79 eurócentet, Magyarországon 280 forintot számláznak egy kWh-ért, ami igazán borsos ár.
Példaképp nézzünk egy e-Golfot 35,8 kWh-s akkumulátorral. Ez kb. 200 km hatótávot biztosít, és úgy 10 ezer forint lesz feltölteni. Összehasonlításképp, egy 100 km-en 7 litert fogyasztó benzines autó hasonló távolságot 393 forint/literes üzemanyagár mellett úgy 5500 forintból tenne meg.
Az ár persze csak azoknak ennyi, akik mindenféle előfizetés nélkül használnák a kutakat: az úgynevezett MSP szerződéses ügyfelek kedvezőbb árat kapnak. Ilyen szerződésből többféle van, de úgy tudjuk, létezik 6000 Ft körüli havi előfizetési díj mellett 33 eurócentes kedvezményes tarifa.
Az Ionity öt nagy autógyártó, a BMW, a Ford, a Daimler (Mercedes), a Hyundai és a VW csoport által működtetett vegyes vállalat, MSP szerződést is jellemzően az öt cég márkáinak ügyfeleivel kötnek. Az új árpolitikát nehéz másképp értelmezni, mint hogy az Ionity nagyjából 200 töltőállomását – amelyek közül három működik Magyarországon – azok számára igyekeznek irreálisan drágává tenni, akik nem valamelyik alapító cég elektromos autóját használják, a hozzá kínált előfizetéses konstrukcióval.
Természetesen senki nem vitatja az Ionity, mint magáncég jogát a szolgáltatás tetszés szerinti árazására, bár etikai aggályokat azért felvet, hogy a hálózat építésének 20%-át az Európai Unió állta. A cég egyébként arra hivatkozik, hogy a náluk elérhető nagy töltési sebesség – egyes kutakon akár 350 kW, de jellemzően inkább 200 kW – így is bőven megéri, figyelembe véve az elérhető időmegtakarítást, a mindennapos töltésre pedig úgysem a gyorstöltők valók.