Tőzsdespekuláns próbálja bemártani a Teslát?
Múlt héten merült fel, hogy baj lehet akár félmillió Teslával: az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági ügynökségéhez, az NHTSA-hoz benyújtott petíció szerint nem kívánt gyorsítások fordulnak elő, a szokásosnál sokkal gyakrabban. A Tesla szerint azonban csupán alaptalan vádaskodásról van szó, amelyet egy tőzsdespekuláns kezdeményezett annak érdekében, hogy letörje a vállalat részvényeinek árfolyamát.
A kérdéses dokumentumot bizonyos Brian Sparks nyújtotta be az NHTSA-nak, amiben tételesen sorol fel 127 esetet, ahol nem kívánt gyorsulást jelöltek meg a balesetek okaként. A beadvány igazságtartalmát természetesen kivizsgálja a hatóság, hiszen 110 ütközéses balesetről és 52 személyi sérülésről esik benne szó, amely akár félmillió Tesla visszahívását is szükségessé teheti, ám a gyáriak szerint a dokumentum állításai hamisak, és csupán tőzsdei spekulációról van szó.
A Tesla közleménye arra hivatkozik, hogy minden autójuk menetpedáljához két, egymástól független jeladó csatlakozik, és ha ezek bármelyike hibásan működne, a rendszer azonnal nullára csökkentené a motorok nyomatékát. Emellett az Autopilot-ban is van egy olyan funkció, amely segít kiszűrni a véletlen pedál-lenyomásokat, és kivédeni az ebből fakadó baleseteket. Azt mondják, minden rendszerük felveszi az adatokat, így később pontosan tudják rekonstruálni mindazt, ami a konkrét esetekben történt.
A gyártó azt is jelezte, hogy mindenben együttműködik az NHTSA-val, ahogy eddig is, és bizonyítani fogják, hogy nem az autóik okozták a kérdéses baleseteket.