A DS leválasztása és a C4 megszüntetése óta a Citroën csak a Cactus leegyszerűsített formavilágú változatát kínálja a kompakt kategóriában, és már ez a modell sem épp friss. Ám úgy néz ki, dolgoznak valamin, ami leválthatja a 2014-ben bemutatott modellt.
A kémfotók alapján úgy néz ki, a modellváltás egyben stílusváltást is hoz: a Cactus csapott hátú sziluettje helyett a Citroën egy ferdehátú hobbiterepjárót tervez piacra dobni, kupé-szerű tetővonallal. Ez egyebek közt azért válik lehetővé, mert az újdonság láthatóan hosszabb is az elődjénél – ránézésre akár 20-25 centi is lehet az eltérés az újdonság javára. Így a tető ereszkedő hátsó része nem szűkíti le túlságosan a hátsó fejteret, és a Citroën is komolyabb vetélytársat tud a Renault Kadjar ellen küldeni.
A nagyobb méretek ellenére úgy hallani, hogy a Citroën tervezői a 4 méteres kategóriában alkalmazott CMP platformra építkeznek majd, ami egyrészt olcsóbb megoldásokat tartalmaz, mint a nagyobb EMP2 padlólemez, másrészt készen van hozzá az elektromos hajtáslánc, ami lassan PSA csoport minden márkájánál felbukkan. A fronthajtású, 136 lóerős és 50 kWh akkumulátor-kapacitású rendszer mellett természetesen a szabványos belső égésű PSA hajtásokkal is kapható lesz a típus: az 1,2 literes turbós háromhengeres benzinmotor és az 1,5 literes dízel biztosan szerepel majd a kínálatban.
A jelenleg épp hidegtűrés-tesztjeit teljesítő modell bemutatása legkorábban 2021 elejére várható, bár nem kizárt, hogy tanulmányautóként már az idén megláthatjuk egy változatát valamelyik jelentősebb nemzetközi autószalonon.