A Juke leváltása csak a kezdet volt: a következő 18 hónapban cserélik le a kínálat legfontosabb Nissan modelljeit.
Bár vezetőségi szinten még sok a bizonytalanság, úgy hallani, az európai kínálatra vonatkozó tervek mennek a maguk útján. A következő másfél év meghatározó lesz a márka jövőjére nézve, mivel a legnépszerűbb modellek leváltására kerül sor.
Elsőként állítólag az X-Trail-t váltják le. Az európai SUV kínálat csúcsát jelentő modell állítólag a nyár folyamán már be is mutatkozhat, bár nem feltétlenül errefelé: a típus népszerűbb Észak-Amerikában és Kínában, így várhatóan a piaci bevezetést sem nálunk kezdik majd.
Sokkal inkább Európa-centrikus újdonságnak ígérkezik a Qashqai következő generációja, azé a típusé, amely hat éves létére most is a hátán viszi a márkát Európában: az utolsó ismert eredményű teljes évben, 2018-ban még 230 ezer példányban fogyott, és már biztos, hogy tavaly is több mint 200 ezret adtak el belőle. Ebből valószínűleg már teljesen kimarad a dízelmotor, helyette hibrid hajtást alkalmaznak majd, talán nem is egyfélét. Egyes pletykák szerint a Mitsubishi konnektoros rendszerét vehetik át, de emellett nyilván lesznek enyhe hibrid változatok is, ahol tisztán villamos hajtásmód nem áll rendelkezésre.
A brit Autocar szerint a Qashqai-ból nem terveznek tisztán elektromos hajtású változatot, viszont készül egy dedikált villanyautó terepjáró-fazonú karosszériával. Ez valószínűleg az Ariya tanulmány szériaváltozata lesz, a Nissan szabványos műszaki alapjain, 480 km körüli hatótávhoz elegendő akkumulátorral és ennek megfelelően a Leafénél magasabb áron. Ennek a típusnak a bemutatója azonban már 2021-re tolódik.