Új munkamegosztást hirdet a Renault-Nissan-Mitsubishi
A Carlos Ghosn letartóztatása óta eltelt 15 hónap alatt most először hallhatunk arról, hogy a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség új vezetése hogyan tervezi az együttműködést a jövőben. Az új stratégia szerint területi alapon határozzák meg, hogy hol melyik tagvállalat kap vezető szerepet, és a fejlesztési feladatokban is csökkenteni próbálják a párhuzamosságokat.
Korábban kevés esély volt rá, hogy bárki érdemben nyilatkozzon a közös stratégiáról, ám mostanra, úgy tűnik, stabilizálódott az új cégvezetés. A Renault és a Nissan élére is új vezérigazgató kerül, és kineveztek egy főtitkárt is, aki a közös fejlesztések koordinálásáért felel majd. A három cég vezérigazgatóiból, a Renault-elnök Dominique Senard-ból és Hadi Zablit főtitkárból álló Operatív Tanács így mostanra jutott olyan helyzetbe, hogy meghatározhassa a közös munka további irányát.
Úgy néz ki, a vezérelv a páruzamosságok kiküszöbölése: a jövőben minden földrajzi régióban a helyben legerősebb partner veszi át az irányítást. Egyelőre annyi biztos, hogy Európa a Renault terepe marad, Kínában a Nissan irányíthatja a cégcsoport helyi érdekeltségeit, Délkelet-Ázsiában pedig a Mitsubishi jut vezető szerephez. A többi terület felosztását egyelőre nem ismerjük – kérdéses például, hogy ki irányít majd Oroszországban, Indiában és Latin-Amerikában – de az egyértelmű, hogy a regionális központok összevonásával spórolhat a cégcsoport.
Hasonló módon változik a fejlesztési tevékenység is: a szövetségen belül a tervek szerint megszűnnek a párhuzamos projektek. A továbbiakban egy-egy területet egy-egy gyártó kap meg, a többiek legfeljebb szakemberekkel támogatják a munkát. A részletekre itt sem tértek ki, bár elég valószínű, hogy a haszonjármű-fejlesztés egy az egyben a Renault-hoz kerül.
A részleteket Májusban teszik közzé, amikor mindhárom vállalat nyilvánosságra hozza majd középtávú terveit. Így akkor derülhet ki, hogy melyik fejlesztési területet melyik vállalat kapja.