Az egyterű-kategória gyors zsugorodására minden gyártó másképp reagál. Vannak cégek, ahol szabadidő-autót próbálnak faragni a nagy családi hétülésesekből, ám úgy tűnik, a VW-nél más utat választottak.
A lényeg az, hogy a Sharan közvetlen utódját nem lenne igazán érdemes kifejleszteni, ezért úgy tűnik, inkább a Transporter-alapú személyszállítókat és a Sharant egyetlen típus válthatja a kínálatban. Ezt kissé megtévesztő módon T7-esként emlegetik, pedig úgy hallani, ez az MQB platformra épül majd, és ebből nem lesz teherautó-kivitel, hiszen a Transporter utódját már a Ford segítségével fejlesztik a két cég megállapodása szerint, várhatóan a Transit műszaki alapjain.
A kémfotókon meg is figyelhető az új Multivan alacsonyabb tetővonala, arányaiban előrenyúlóbb motorháza és az egyterűeket idéző oldalablak az első tetőoszlopban. A típus méretében és jellegében is afféle középút lesz a hagyományos, haszonjármű-alapú kisbusz és az egyterű között. A személyautó-alapok kétségtelen előnye, hogy az alacsonyabb tömegközéppont kényelmesebb futómű-hangolást tesz lehetővé, ugyanakkor a belső tér nyilván nem lesz olyan tágas, mint eddig.
Az új egyterűről emellett egyelőre annyit lehet tudni, hogy készül belőle konnektoros hibrid is, bár tisztán elektromos változat várhatóan nem, hogy az ID Buzz tanulmány 2022-re várható szériaváltozatának véletlenül se jelentsen belső konkurenciát.
Valószínű, hogy az új Multivan még az idén bemutatkozik, és egy darabig biztosan együtt készül majd, a Transporter jelenlegi, T6.1-es változatával, bár abból várhatóan leállítják majd a személyszállító kivitelek egy részének gyártását.