Már a tesztelésnél jár a Pininfarina sportkocsija
A tavaly bemutatott Battista még tökéletesítésre szorul, mielőtt gyártásba mehetne, de a program terv szerint halad, olyan szakemberek részvételével, akik már korábban is bizonyítottak.
A fejlesztési munkát például René Wollmann irányítja, aki korábban a Mercedes sportkocsijain dolgozott: egyebek közt vezette az SLS elektromos változatának fejlesztését, majd az AMG Project One-ét is. Wollmann szerint a tesztjeik már eddig is hoztak eredményt: a prototípusok már tudják a megcélzott paraméterek 80%-át, az aerodinamikai fejlesztések pedig a vártnál nagyobb hatótáv elérését teszik majd lehetővé.
A Battista 1900 lóerő csúcsteljesítményű hajtásrendszere és 120 kWh-s akkumulátorcsomagja is a Rimac tervei alapján készül, ami a korábbi ígéretek szerint 2 másodperc alatti gyorsulási időt eredményez 100 km/h-ra, 12 másodpercen belülit 300-ra, és 350 km/h-s végsebességet. Hatótávnak – persze óvatos stílusban vezetve – 450 km-t mondtak, de ez az az érték, amit Wollmann szerint már sikerült túlszárnyalni.
A tervek szerint a nyár folyamán már elkezdik megmutatni a potenciális vásárlóknak az első, közel kész prototípusokat. Ebben Nick Heidfeld, a Pininfarina tesztpilótája, egykori F1-es versenyző is besegít majd – állítólag ő tart majd oktatást a későbbi vásárlóknak is, hogy a példátlanul erős utcai sportkocsit ne az első kanyarban törjék totálkárosra.
A fejlesztést egyébként még az idén megpróbálják lezárni, úgy, hogy 2020 végén megindulhasson a gyártás, hiszen hivatalosan ezzel a típussal ünneplik a Pininfarina 90. születésnapját.